2014. január 17., péntek

Aranyásók társasjáték

Ebben a társasjátékban egy-egy törpe szerepébe bújnak a játékosok, céljuk, hogy a hőn áhított aranyhoz alagutat alakítsanak ki. Ez azonban nem oldható meg egyszerűen, mivel egy vagy több kapzsi szabotőr is lehet a törpék között, akik folyton tévútra vezetik a többieket, sőt arra is képesek, hogy a már kész tárnákat beomlasszák. A játék kezdetén dől el szerepkártyák alapján, hogy kik lesznek az aranyásók, és kiből lesznek a szabotőrök. Ezután eldől, hogy hol lesz a kiinduló mező, valamint az arany lehetséges helyszíne is. És már kezdődhet is a játék.

Aranyásók társasjáték

A játék megkezdése előtt szét kell választani a akció, aranyrög, út és törpekártyákat. A játékosok számától függ, hogy hány törpe, és hány szabotőr lesz. Húzással dől el, hogy kinek mi lesz a szerepe, ezt a többi játékos nem tudhatja. Ezután az egy Start kártyával eldöntjük, honnan indul a játék, és a három Cél kártya is az asztalra kerül. A három Cél kártya egyike alatt van az arany, hogy melyik alatt azt a játékosok természetesen nem tudhatják. A Start kártyától kell az alagutakat a lehetséges aranylelőhelyig kialakítani. Ezután szét kell osztani a játékosok között az út és akció kártyákat egyenlő részben.

A játék közben minden sorra kerülő játékosnak ki kell játszania egy nála lévő lapot. Ez lehet út lap, vagy akció lap, de ha passzol, el is dobhat egyet. Majd a az úgynevezett húzó pakli tetejéről kell levennie egy új lapot, ezután jön a következő játékos. Ha a húzó pakli elfogy, onnantól kezdve csak a játékosoknál lévő lapokat lehet kijátszani. Az útkártyából lehet kiépíteni az aranyhoz vezető alagutat, egy új útlapot csak egy már meglévő mellé lehet letenni, a szabotőrök itt is tudják leplezett formában az utak kiépítését akadályozni. Az akció kártyákkal akadályozni és segíteni is lehet a többi törpét, ki lehet venni egy kártyát a már elkészült alagutakból, de értékes információk is szerezhetők velük az arany lehetséges helyéről. Ha a játékos nem akar az adott körben lapot kijátszani, akkor lehetősége van passzolni.

Ha egy törpe elérkezik egy Cél kártyához, úgy, hogy a Start kártyától folyamatos alagútja van, akkor felfordíthatja. Ha alatta van az arany, a játéknak vége, ha nincs, akkor a játék természetesen folytatódik. A fordulónak abban az esetben is vége van, ha senkinek nincs már kijátszható lap a kezében és passzol, ekkor mindenki felfordítja a kártyáit és megtudják, ki volt szabotőr, és ki volt aranyásó. Ha a fordulót az aranyásók nyerik, az aranyat a szabályok szerint szét kell osztani.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése